Laat je gegevens achter en wij nemen binnen drie werkdagen contact met je op!
Als preffered supplier van CrowdAboutNow werken we al meer dan 5 jaar voor startende en groeiende ondernemers. Dankzij onze ervaring weten we precies wat de crowd wil horen en zien, daar helpen we dan ook bij. Samen zorgen we voor een campagnevideo die opvalt, de campagne versterkt en bijdraagt aan jullie beeldbank.
Als preffered supplier van CrowdAboutNow werken we al meer dan 6 jaar voor startende en groeiende ondernemers. Dankzij onze ervaring weten we precies wat de crowd wil horen en zien, daar helpen we dan ook bij. Samen zorgen we voor een campagnevideo die opvalt, de campagne versterkt en bijdraagt aan jullie beeldbank.
Als preffered supplier van CrowdAboutNow werken we al meer dan 5 jaar voor startende en groeiende ondernemers. Dankzij onze ervaring weten we precies wat de crowd wil horen en zien, daar helpen we dan ook bij. Samen zorgen we voor een campagnevideo die opvalt, de campagne versterkt en bijdraagt aan jullie beeldbank.
Een succesvolle crowdfundcampagne begint met een krachtige video.
Al 6 jaar verzorgen we campagnevideo’s voor startende en groeiende ondernemers. Dankzij onze ervaring weten we precies welke verhalen en beelden crowdfunding echt laten werken. Samen maken we een video die opvalt, overtuigt en blijvend inzetbaar is.
Voor ondernemers die goed van start willen gaan. Perfect geschikt voor opnames op één locatie, en binnen een halve dag te filmen.
Inclusief:
- Campagnefilm
- Hulp bij script
- Ondertiteling
- Muzieklicentie
Voor ondernemers die er alles uit willen halen. We filmen een hele dag, en op meerdere locaties indien gewenst.
Inclusief:
- Alles van crowdstarter
- Campagnefoto
- Teaser
- Social formats
- GIF'jes
Met crowdspecial word je volledig ontzorgd. Je stuurt ons het campagneverhaal toe en wij gaan aan de slag met jullie campagnevideo.
We begrijpen hoe druk het leven als ondernemer is, het schrijven van een script en het organiseren van een filmopname is dan vaak het laatste waar je tijd voor hebt.
Een fotograaf die op de draaidagen erbij is voor extra veel content.
Korte variant van de campagnevideo, om de kijkers te teasen voor het hele verhaal.
Extra opnames op de draaidag; een video waarbij je als ondernemer vragen beantwoord voor de crowdfunders
Voor ondernemers met een groter budget. We filmen een hele dag, mogelijk o
Aan de hand van het gekozen pakket, crowdstarter of crowdexpert(+), wordt er een draaidag ingepland van een halve dag (4 uur) of een hele dag (8 uur).
Bij aankomst beginnen we met het uitladen van de spullen en het klaarzetten van de interview setting. Daarbij bouwen we (aan de hand van de locatie) een aantal lampen, audio-apparatuur en de camera op. Het interview duurt over het algemeen het langste, daarom beginnen we het liefste daarmee.
Als het interview er goed op staat, gaan we de overige beelden schieten. Deze beelden gebruiken we om jouw verhaal te ondersteunen en visueel te maken. Soms kan het handig zijn om figuranten bij elkaar te sprokkelen.
Indien alles erop staat, is het tijd om de shotlist na te lopen en weer in te pakken!
Na de draaidag duurt het 5 tot 7 werkdagen voordat de eerste versie van de video bij jullie in de mail verschijnt. Deze versie is dan voor 80% klaar. Dat betekent dat er nog ruimte is voor feedback en de daaropvolgende aanpassingen.
Als we feedback binnen krijgen, hebben wij nog 2 tot 3 werkdagen nodig om de video definitief te maken.
Mocht je hebben gekozen voor de extra deliverables (zoals de teaser, social formats en GIFjes), dan krijg je deze zo snel mogelijk nadat de definitieve versie van de video is aangeleverd.
Het schrijven van een script kan je opdelen in 3 stukken:
Een intro: wie ben je en wat doe je?
Een middenstuk: wat is het bedrijf en waarom wil je geld ophalen?
Een outro: de call-to-action, hiermee spreek je de kijker aan om te investeren.
We houden een maximum aantal woorden van 200 aan om de video niet te lang te maken. 200 woorden staan ongeveer gelijk aan 2 minuten film. Jouw verhaal moet kort maar krachtig zijn. Zo is het binnen maximaal 2 minuten duidelijk waarom jij geld wilt ophalen met een crowdfunding!
Het is belangrijk om te onthouden dat jij het verhaal vertelt.
Zodra de afspraken gemaakt zijn en de draaidag definitief is, delen we een handig template met je. Hierin kan je stap voor stap zien hoe je het beste een script schrijft!
De video bestaat uit een interview en mooie beelden van het bedrijf. De beelden komen over het interview heen te liggen waardoor het een mooie combinatie wordt van gesproken tekst in de camera en beelden van het bedrijf.
Bij de video zitten standaard ondertiteling en een muzieklicentie.
1. Bereid je goed voor! Zorg ervoor dat jouw script ruim op tijd compleet is en je de tekst kent. Hoe vaak je ook voor de camera hebt gestaan (of niet), het blijft spannend. Door je tekst goed te kennen, zorg je ervoor dat de draaidag soepel verloopt en alles er binnen de tijd op staat.
2. Trek de juiste kleding aan. Geen drukke prints of felle kleuren, en ook geen wit en zwart. Neutrale en effen kleuren werken het beste op camera. Voor de zekerheid kan je altijd een extra setje kleding meenemen, wij kijken graag met je mee voor de beste optie!
3. Zorg dat de locatie opgeruimd is. Een opgeruimde locatie komt beter op beeld over en ziet er frisser uit. Wij hoeven ook minder te verplaatsen en dat scheelt al heel veel tijd.
4. Check het weer! Wil je graag buiten filmen, of juist binnen? Buiten filmen kan vaak alleen als het droog is, niet al onze apparatuur is namelijk waterbestendig.
En nog een tip voor achteraf: zet je video (en andere content) goed in. Vaak wordt er vergeten hoe veel je kunt bereiken met een goede video. Daar helpen wij je graag bij! Jouw campagnefilm komt natuurlijk op de website van CrowdAboutNow te staan, maar daarnaast kan je deze ook delen met mogelijke investeerders. En met teasers kan je bijvoorbeeld makkelijker op sociale media (zoals Instagram, LinkedIn en TikTok) mensen trekken, omdat deze video's korter zijn.
Alles kan! Als je na het ontvangen van de definitieve video erachter komt dat je nog wat mist, dan is het mogelijk om de extra deliverables aan te schaffen, of op maat iets te laten maken. Laat ons vooral weten wat je in gedachten hebt!
Voor de deliverables hanteren we individuele prijzen, afhankelijk van het werk. De prijzen worden vooraf besproken en achteraf als meerprijs aan de factuur toegevoegd.
Nadat je de eerste versie* van de video hebt ontvangen, heb je de mogelijkheid om eventuele feedback aan ons door te geven. Het kan zijn dat je een shot niet goed vindt, een ander muzieknummer wilt of er een stukje tekst uit wilt halen.
In de video zie je een tijdcode staan. Aan de hand van die secondes, kan je specifiek een lijstje met feedback doorgeven. Noteer daarbij altijd eerst de tijdcode en schrijf vervolgens zo duidelijk mogelijk jouw feedback op. Wij kunnen dan de feedback verwerken en de video helemaal naar wens maken!
* Bedenk wel dat de eerste versie pas voor 80% klaar is. De kleurcorrectie, geluidsmix en eventuele speciale effecten zijn nog niet optimaal uitgewerkt. We raden je daarom aan om de feedback in deze fase vooral te richten op de opbouw, inhoud en timing van de video. Dit helpt ons om jouw verhaal kloppend te maken!
We bieden verschillende pakketten aan. De crowdstarter, crowdexpert of crowdspecial.
Het crowdstarter pakket bestaat uit een draaidag van 4 uur waarin we het interview en de beelden schieten. Daarbij ontvang je een complete video met ondertiteling en muziek.
Wil je net wat meer uit je draaidag halen? Dan kan je voor een crowdexpert pakket kiezen. Deze bestaat uit alles wat je bij een crowdstarter kan verwachten, maar dan met 8 filmuren, een campagnefoto en extra deliverables, zoals een teaser, social formats en GIFjes. Dit zorgt ervoor dat je op meerdere locaties kan filmen en meer van je bedrijf kan laten zien.
Wil je helemaal ontzorgd worden, omdat het al druk genoeg is met de campagne. Dat begrijpen wij. Met het crowdspecial pakket zit je dan goed. Je stuurt ons het campagne verhaal op en wij gaan aan de slag met het maken van de video. We maken het script, denken alle beelden uit en waar nodig hebben we contact met locaties, modellen en/of andere zaken.
Geef ons vooral een belletje, dan kunnen we jouw wensen bespreken en de mogelijkheden bekijken!
creative
video
agency